Szeretettel köszöntelek a Roma Közösség - Cigány Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Roma Közösség - Cigány Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Roma Közösség - Cigány Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Roma Közösség - Cigány Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Roma Közösség - Cigány Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Roma Közösség - Cigány Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Roma Közösség - Cigány Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Roma Közösség - Cigány Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
"Fogadj örökbe egy hátrányos helyzetű iskolát!"
Hazánkban ma több mint 1500 hátrányos helyzetű általános iskola van, ahol nagyrészben az alacsonyabb társadalmi rétegekből származó, hátrányos helyzetű gyermekek tanulnak. Életkor szerint később kerülnek iskolába, közöttük a legnagyobb az alulteljesítők aránya, előnytelenül kerülnek a munkaerőpiacra, foglalkoztatottságuk diszkriminatív.
Példaértékű kezdeményezést indít a KÜRT Zrt., a Gábor Dénes-díjasok Klubja és a Zwack Nyrt. Olyan, a hátrányos helyzetű gyermekek számára kifejlesztett oktatási program elterjesztését tűzték ki célul, amely hatékony megoldást jelenthet az iskolai alulteljesítés és az esélyegyenlőtlenségek kezelésére.
A Stanford Egyetemen kidolgozott módszertant egy lelkes tanári gárda kibővítette és a hazai körülmények között a módszertant a gyakorlatban is sikerrel alkalmazza.
A KÜRT Zrt. 1996 óta
elkötelezettje a hátrányos helyzetűek támogatásának. Noha támogatóként
rengeteg gyermeket juttattak tanulási lehetőséghez, be kellett látniuk,
hogy erőfeszítésük csepp a tengerben. Egy speciális, a hátrányos
helyzetűek oktatására szabott, minden iskola számára elérhető oktatási
módszerrel a társadalom jelentősebb körében lehet eredményeket elérni,
ehhez viszont nagyobb összefogás kell. Ezen a ponton találkozott néhány
felelősen gondolkodó és a magyarországi társadalmi problémák
megoldásáért elkötelezett társaság. A hazai tudományos élet kiemelkedő
alakjait összefogó Gábor Dénes-díjasok Klubja a KÜRT-tel összefogásban
megkereste és felkarolta a hátrányos helyzetűek felzárkóztatására
alkalmas oktatási módszert. A mecénási körhöz csatlakozott a patinás
Zwack vállalat is.
A célnak megfelelő oktatási metódust a
hejőkeresztúri általános iskola igazgatónőjének, Kovácsné Dr. Nagy
Emesének köszönheti a mecénás csapat. A módszertan alapjául egy, az
Amerikai Egyesült Államok Stanford Egyetemén kidolgozott metodika
szolgál, amelyet az észak amerikai kontinensen a spanyol bevándorlók
oktatására fejlesztettek ki. A hejőkeresztúri igazgatónő irányításával a
szakemberek a magyar valóságra szabták és kilenc éve alkalmazzák e
módszertant, amelyet azóta a tanítási tapasztalatok alapján újabb
oktatási technikákkal egészítettek ki. Így jött létre a négy modulból
álló Hátrányos
Helyzetűek Oktatása (H2O) csomag, amelynek elemei a komplex
instrukciós program (KIP), a generációk közötti párbeszéd, a
differenciált tanulásszervezés és a logikai táblajátékok modul.
A H2O program heterogén csoportokban zajló közös munkán alapuló, kooperatív tanulási technika. A módszer segítségével a gyermekek megtanulják az egymással együttműködve alkotás képességét, a konfliktuskezeléseket, fejlődik vitakészségük és mindeközben új ismereteket sajátítanak el. Iskolai keretek között vehetik át a szülők tudását és élettapasztalatait, figyelemreméltóan fejlődik logikai- és a stratégiai gondolkodásuk.
A Gábor Dénes-díjasok Klubja, a Zwack és KÜRT nem
kevesebbet tűzött ki célul, mint hogy a módszertant minél több hazai
iskolában meghonosítsa. A cél elérése érdekében hirdették meg "Fogadj
örökbe egy hátrányos helyzetű iskolát!" című programjukat, amelyben arra
buzdítják a felelősen gondolkodó vállalatokat, társadalmi
szervezeteket, hogy támogassanak egy-egy iskolát a módszertan
átvételében. A program keretei között a Gábor Dénes-díjasok Klubja az
oktatási módszertan fejlesztésére biztosít forrást, a Zwack egy
kilencedik kerületi iskola, a KÜRT pedig a budapesti Gyermekház Iskola
Lakkozó utcai tagiskolájának felkészítésére fordítja a támogatói
keretét.
Forrás: KÜRT Zrt.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
ÖSSZEFOGÁS